DİĞER
“Turan, Lewis’in ‘Batıda demokrasi ile çok sesli müzik, Doğuda demokrasi zaafı ve tek sesli müzik’ arasında kurduğu bağın aslında ona özgü ve yeni olmadığını hatırlattıktan sonra bu bakışın ne denli sığ olduğunu vurguluyor; tek sesli makamsal müziğin 'Doğunun geri kalmışlığının ve pespayeliğinin başlıca sembolleri arasında algılanmasına' tepkisellikten uzak bir sorgulama ile cevap veriyor.”
II. Dünya Savaşı'nda Dimitri Şostakoviç, Nazilere karşı direnişin simgesi olarak besteledi Leningrad Senfonisi'ni. Sarah Quigley'in yazdığı, İlknur Özdemir çevirisiyle Kırmızı Kedi'den yayımlanan Orkestra Şefi de bu hikâyeyi anlatıyor
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık